A place for Wisconsin 240sx owners and enthusiasts to meet.
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Anything different in s13 / 14 ka's?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Jsteez
Member
avatar

Posts : 71
Join date : 2010-08-19
Age : 27
Location : Muskego

PostSubject: Anything different in s13 / 14 ka's?   Sun May 08, 2011 7:51 pm

Just wonderin if there difference in the s13 to s14 ka engines? im lookin to swap to a dual overhead in the future with plans for boost. Ive seen alot of people choose the s14 but wondered why? anyone know? Rolling Eyes
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 9:37 am

i have no idea, i dont mod KA's .... but WTF is up w/ ur sig?? your not mexican!

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me [You must be registered and logged in to see this image.]



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 10:48 am

The S14 DE
-different distributor, (s13 dizzy has 5 contacts, and an external coil)
-different upper timing cover
-no butterflies built into the intake manifold,(s13 has butterflies)
-1 less vaccum line under intake (3 lines =s14, 4 lines=s13)
-Has freeze plug inbetween 2 and 3 cylinders near the top where the head and block meet
-Valve Cover's last top bolt is on the very back.

i also believe some of the engine sensors are non existing on the s14's and some of the sensors anre in differant spots. maybe a KA guy will spread more light.

_____________________________
[center]Wisconsin 240sx.com|Axis Racing|
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
flyin_blue_egg
Member


Posts : 139
Join date : 2010-08-19
Location : Hales Corners, WI

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 11:28 am

With all the jdm nissan knowledge you have that's all you could come up with flick?? lol
Back to top Go down
600SX
Admin
avatar

Posts : 2510
Join date : 2010-08-19
Age : 36
Location : Twin Lakes

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 12:16 pm

Very informative. I'll get an S14 ka too.

_____________________________
Stupid hippie,  This IS a Hybrid

I AM THE ANTI-PRIUS
Back to top Go down
s13piggyn0se
Member
avatar

Posts : 78
Join date : 2010-08-19
Age : 26
Location : Muskego, WI

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 2:24 pm

lol liz that isnt spanish. pretty sure thats french
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 2:49 pm

^^lmao i thought it was spanish too
Back to top Go down
s13.240sx
Senior member
avatar

Posts : 1113
Join date : 2010-10-01
Age : 104
Location : Menomonee Falls

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 3:14 pm

Thats probably casue he calls himself Jlo. And when we think of that name we think of a Latina with a nice Bootay! Therefore you probably assumed spanish.

I also beleive they changed the compression on the S14 KA. I think that they raised it and the horsepower bumped up a little or maybe just the torque. I don't remember. I know the stats are in the Chilton repair manual.
Back to top Go down
ohhhizzzy
Senior member
avatar

Posts : 805
Join date : 2010-08-20
Location : Delavan wi

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 5:59 pm

S14 and s13 have different intake plenums, if you want to run an s14 ka on a s13 you have to swap that and also the dizzy has to be swapped. other than that they are the same shit.
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 8:15 pm

Either way it isn't englishhh so idc lol
Btw jason 2jz or go home..... Smile jk <3 u do a rear mount turbo set up... Thatll be different

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me [You must be registered and logged in to see this image.]



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Jsteez
Member
avatar

Posts : 71
Join date : 2010-08-19
Age : 27
Location : Muskego

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Mon May 09, 2011 8:32 pm

haha i wish i had the funds to do a swap like that, let alone the knowledge that goes into that swap as well Sad hahaha a rear mount?? nahh im not tony or steve breh. thanks for the info this far everyone cheers
Back to top Go down
2FAS240
Junior member
avatar

Posts : 33
Join date : 2010-08-19
Age : 28
Location : Mankato, MN

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Wed May 11, 2011 6:39 pm

I'm a KA24DE guy if you have any specific questions let me know flicktitty covered pretty much all the important stuff!
Back to top Go down
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Wed May 11, 2011 7:07 pm

get your ass out of Peurto Rico and get your car running so you can come down to Wisconsin for a weekend.

_____________________________
[center]Wisconsin 240sx.com|Axis Racing|
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
2FAS240
Junior member
avatar

Posts : 33
Join date : 2010-08-19
Age : 28
Location : Mankato, MN

PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   Wed May 11, 2011 7:09 pm

LOL i'm working on it Smile i'll be home this weekend and the top thing on my agenda is that car!!!!!!! to much money it to sit around haha Smile

By they way i'm in Puerto Rico for work which equals $$$$$$ haha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Anything different in s13 / 14 ka's?   

Back to top Go down
 
Anything different in s13 / 14 ka's?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wisconsin240sx :: Tech-
Jump to: