A place for Wisconsin 240sx owners and enthusiasts to meet.
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Lizmo's 300SX build.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
traphikcod4
Senior member
avatar

Posts : 1246
Join date : 2010-08-19
Age : 404
Location : oak creek, wisconsin

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Mon Oct 04, 2010 10:40 pm

I wanna do a big build =(
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Mon Oct 04, 2010 11:43 pm

pj... get rich. then do it. lol.

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Tue Oct 05, 2010 12:56 am

OR save your money, and have 1 car that doesn't require alot of money or attention, and 1 Project car.
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
mattchow88
Senior member
avatar

Posts : 345
Join date : 2010-10-25
Age : 246
Location : Appleton/oshkosh/wautoma

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Sat Oct 30, 2010 7:57 pm

????Who's arctic cat is that? is that a 1962????
Lizmo wrote:


Back to top Go down
http://www.youtube.com/mattchow88
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Sat Oct 30, 2010 10:02 pm

haha, that's my buddies grandpas. idk what year it is i'm pretty sure it's from the 60's... how'd you know?
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Sun Oct 31, 2010 5:14 pm

yeah thats odd hahah

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
mattchow88
Senior member
avatar

Posts : 345
Join date : 2010-10-25
Age : 246
Location : Appleton/oshkosh/wautoma

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Thu Nov 11, 2010 8:59 pm

well snowmobiling is my main goal in life, so I know a fair share about them.
The one you have may be the first snowmobile produced by Arctic Cat as a company, my buddy and i recently dragged a POLAR 500 (what is left of a polar 500) out of the woods which was the model before yours and before arctic cat was a company. After taking a better look i think yours is a 1965 ARCTIC CAT 100 which is the first front engine sport snowmobile. 1 of 191 made
Back to top Go down
http://www.youtube.com/mattchow88
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Thu Nov 11, 2010 11:15 pm

if you want i can get you some more pics and see if he wants to sell it!?

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
flyin_blue_egg
Member


Posts : 139
Join date : 2010-08-19
Location : Hales Corners, WI

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Fri Nov 12, 2010 11:36 am

Good luck getting it....my dad has been trying to get his grandpa to sell it for like 3 years now.
Back to top Go down
mattchow88
Senior member
avatar

Posts : 345
Join date : 2010-10-25
Age : 246
Location : Appleton/oshkosh/wautoma

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Fri Nov 12, 2010 6:51 pm

Haha thanks but I dont need to buy it, i've got way to many toys already with too little funding to mainatian them and my 240 purchace this summer didnt help
Back to top Go down
http://www.youtube.com/mattchow88
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Mon Dec 27, 2010 11:49 pm

my project is going very slow.
haha.
this past few weekends idr which one it was but nick took some more shit off around the engine bay getting the motor ready to get pulled the f out of there... i was working inside the car at the miles of wires i have under there for the gauges, gadgets etc etc... its a messssss oooo man.
i think were gonna have a new years party on the 1st and maybe pull the rear ends out of the cars and swap them... soo if anyone isn't gonna be hung over or wants to come over after, feel free. haha.

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
flyin_blue_egg
Member


Posts : 139
Join date : 2010-08-19
Location : Hales Corners, WI

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Tue Dec 28, 2010 10:37 pm

I'm in!!!! Should have the whole weekend off.
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Wed Jan 19, 2011 10:22 pm

an update::
started pulling shit off the white car (thanks to nick and dustin!)
got alot more out of the gray car (thanks to nick and myself haha)
i bought a weld in cage. certified for 10.0 at the track, i shouldn't have to worry about tech lol. its not installed... it will be in spring when the car is done.
car might stay white for a while b/c i spent my money on the cage first (it was on sale, i do sales)
heres some pics of updates...
look at that mess!!!


hahahaha thats funny.

i had to take a pic of the shift boot b/c it looks brands new! dont worry that clip in the right corner isnt broke, i just started taking it off and realized pic time!!

single slammer thats gonna be in the hands of someone else very soon!!

me doing something... prob before the shift boot pic... its kinda uncomfortable sitting in a car w/o seats...

me taking all the gauges outta the gray car... god that was a mess.. time to clean it up!

something idk


haha my kitty was stuck in the trunk, hey she got herself in there...

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Wed Jan 19, 2011 10:25 pm

hey i know that car.

looking good.

I'm proud of you for build a car to this level, and i'm glad i could be a part of it.
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Wed Jan 19, 2011 10:27 pm

awwww thanks hunny.! love you!!! were gonna have fun in it this summer (and i dont mean sexually guys, well i didnt mean it at first but now the ideas in my head....) i mean whooping ppls buttsssss

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
flyin_blue_egg
Member


Posts : 139
Join date : 2010-08-19
Location : Hales Corners, WI

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Thu Jan 20, 2011 12:28 pm

Looking good so far. Lots of work ahead. But hey we got it done once, hopefully the 2nd time goes much easier.
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Thu Jan 20, 2011 10:52 pm

i think it will!!

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
flyin_blue_egg
Member


Posts : 139
Join date : 2010-08-19
Location : Hales Corners, WI

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Fri Jan 21, 2011 12:24 pm

Hopefully my work schedule cooperates and I can help.
Back to top Go down
600SX
Admin
avatar

Posts : 2510
Join date : 2010-08-19
Age : 36
Location : Twin Lakes

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Fri Jan 21, 2011 3:41 pm

Let me know if you guys need help. If I can, I will!

_____________________________
Stupid hippie,  This IS a Hybrid

I AM THE ANTI-PRIUS
Back to top Go down
Beagle
Be nice, I'm new
avatar

Posts : 1
Join date : 2011-03-14
Age : 30
Location : Oak Creek

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Mon Mar 14, 2011 5:55 pm

You guys need help with anything you let me know. I cant wait to see the white car!!!
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Thu Mar 24, 2011 11:35 pm

haha i like how you just posted once...

anyways....
im hoping to have an update after this weekend, we plan on taking the KA out... finaly.
and swaping the rear ends since the gray car has the silvia vlsd and the white cars stock.
anything else is a plus, might do a few lil things here and there but well see!!!

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Tue Mar 29, 2011 7:33 pm

this thread needs more pictures!

but until then, the rearends were swapped this weekend from the 2 cars, and the KA24E that used to power the 19k mile virgin is gone!

now to start putting it back together.... scratch study scratch

Here are some older pics i have on my computer.
Big thanks to Dustin (240sx.s13) Travis (Flying blue EGG) Ethan (S13.Pign0se) for all the help and support thus far.




Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Tue Mar 29, 2011 10:08 pm

lol thanks for the picsss

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Mon Apr 18, 2011 10:38 pm

update:::
the KA and the 2JZ are pulled! the KA has been sold to j240sxxxxxxxxxxx and the trans was sold w/ my black coupe. the 2jz is awaiting the white car to come back from the shop where its getting a 6point weld in certified cage to 10.flat at the track, pulled and rolled fenders, and the battery tray rust fixed.
in the meantime weve been swapping out parts...
swapped out the rear subframes
all suspension pieces
crossmembers/steering rack/tierods
pedels
gauges... etc etc lol.
motors out!! got some crazy friends........

stock crossmember... just a pic.

its home for a few weeks....

im taking off the ac lines to junk them!

picture of my mad cleaning skills, i am a women. that engine bay was filthy, i dont even think i got a pic cuz i didnt want to lol

i decided to paint the intake manifold a better color b/c before it was all dirty and full of filth lol








i also installed my new 750cc injectors onto their new fuel rail! its gonna be getting 2 AN line fuel lines as well.. thatll be fun to do lol. and another walbro and FPR.



some other things too thatll make it run nicer!
i will post pics once i get the car back w/ its new cage!!

JUST KIDDING... SR SWAP COMPLETE...

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
600SX
Admin
avatar

Posts : 2510
Join date : 2010-08-19
Age : 36
Location : Twin Lakes

PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    Tue Apr 19, 2011 5:56 am

Powered by Mountain Dew.

_____________________________
Stupid hippie,  This IS a Hybrid

I AM THE ANTI-PRIUS
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Lizmo's 300SX build.    

Back to top Go down
 
Lizmo's 300SX build.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wisconsin240sx :: Builds and Projects-
Jump to: