A place for Wisconsin 240sx owners and enthusiasts to meet.
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 my past and present builds

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: my past and present builds   Thu Sep 16, 2010 1:00 pm

my first love... i got this for my 16th bday
info-
91 240sx se
s14 ka24de
lsd
custom cai
header
catback
tokico
home made ebrake boot


i think the boot looks good


my second car... trade my 240 and $2000 ontop for this
info-
96 200sx se-r
sr20de
header
intake
catback
stage2 clutch
bodykit "only side and rear" still have front never used for sale

when i first got it

after

my third car... never finished
info-
95 200sx se-r
sr20det
stage2 clutch
3inch all the way back



my fourth car... spent the most money on this one
info-
2002 se-r spec v
2006 rear conversion
2004 engine and transmission
custom paint
led tail lights
hid
evo2 catback
diy lip
weight reduction
mmi













my fifth car... the current project
info-
89 240sx
s14 ka24det
t3 turbo
255 walbro pump
isis radiator
cx intercooler
530cc injectors
sleepy eye mod
tein tension rods
z32 5lug
z32 brakes
lsd
3inch all the way back



my sixth car... $100!!!!!!
info
91 sentra
dd


Last edited by kouki_chee on Wed Sep 28, 2011 9:20 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 16, 2010 1:41 pm

I like the CAI on the 1st 240 you had. Injen makes a kit like that and i'm really suprised more poeple don't run them.

I always thought a SR20det swapped Sentra would be fun!

I never knew the sentra's had a differant rear end though lol

any reason for you doing pusher fans and not pullers?
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 16, 2010 4:02 pm

i like the thing you did on the grill Smile

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 16, 2010 8:19 pm

Lizmo wrote:
i like the thing you did on the grill Smile
thanks... i rocked it red and white for a while then went red and black
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Mon Sep 20, 2010 11:40 am

UPDATE!!!!!!!! switching my ka-t for 1991black240sx's ca18det!!!! we got my motor pulled and swapped into andrew's 240 yesterday.... just waiting for me to repaint my engine bay then will start on my swap...
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Fri Sep 24, 2010 1:27 pm

engine bay painted but still waiting for motor drop
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: my past and present builds   Sat Sep 25, 2010 12:26 am

good luck on the swapppp let us know how it goes

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Sat Sep 25, 2010 12:50 pm

thanks i will.... hoping to get out there today and work on it because i havent got any chance yet due to the rain
Back to top Go down
lssilvia
Senior member
avatar

Posts : 1322
Join date : 2011-07-23
Age : 36
Location : pleasent prarie

PostSubject: Re: my past and present builds   Mon Jul 25, 2011 7:56 pm

very clean sentra awesome grill
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Tue Jul 26, 2011 3:51 pm

lol thanks
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Wed Sep 28, 2011 9:32 pm

ok well long time no update... as u all know ive been sitting on a 91 rustfree but ugly 240sx... after some issues i decided to do my own body work... please note this is my first time attempting it myself and 2nd time doing bodywork... oh yeah i did all the work on my gravel driveway... haha

the car is full of dents and dings so i took pictures of the major flaws...

heres an old picture of how it looked like not to long ago


im to lazy right now to type everything i did so heres some before and after shots...
before




after








Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Wed Sep 28, 2011 9:35 pm

forgot to mention, im filling in the body side lines switching to pignose bumper... the rest will look better because i sanded to much so u can sorta see the curve... also thanks to chuck chizzle for the fenders... im working on the fenders and bumper right now... will post pics soon
Back to top Go down
Flicktitty
Admin
avatar

Posts : 1774
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : Delavan

PostSubject: Re: my past and present builds   Wed Sep 28, 2011 10:50 pm

looking good, it will be interesting to see it with a shaved body line.

_____________________________
[center]Wisconsin 240sx.com|Axis Racing|
Back to top Go down
http://www.axis-racing.com
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Wed Sep 28, 2011 10:57 pm

Yeah... I wish i never primed it yet... I would redo the rear qp lines
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 12:15 am

its gonna look nice w/o the body line i bet!!! nice work!!

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 4:05 am

Thanks Smile i think it woulda been better if i had a garage...
Back to top Go down
j240sxxx
Senior member
avatar

Posts : 420
Join date : 2010-08-20
Age : 30
Location : West Bend

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 7:44 am

I guess i have to say it but it looks like your doing some good body work.. and just a little fyi filling the body lines makes it look like a probe lol... nah my first 240 had the lines shaved and i hated it.. but its your car.. have you done anything else? I wanna see the rest of the car.
Back to top Go down
Lizmo
Admin
avatar

Posts : 1668
Join date : 2010-08-19
Age : 30
Location : milwaukee wi

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 9:32 am

uh ohhhhhhh!!! probe

_____________________________
WHO NEEDS STICKERS? message me Smile



2jz NO SHIT.
Back to top Go down
http://www.facebook.com/lizmo23
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 11:37 am

Thanks... Im hoping it doesnt look like a prob... Lol The main reason i did it is because the driver side line is messed up from a dent... Also have some little stuff for the 240sx like a welded diff and drift knob... Next probably gonna be a steering wheel as my old one is crap... Also need to find time for es bushing install
Back to top Go down
j240sxxx
Senior member
avatar

Posts : 420
Join date : 2010-08-20
Age : 30
Location : West Bend

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 12:25 pm

how did that other side turn out? it looked pretty rough.
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Thu Sep 29, 2011 12:49 pm

Lol yeah i tried working on it a bit but im looking for a clean cheap qp to replace it... I want to do it the right way
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Fri Sep 30, 2011 3:49 pm

Fenders are done... Was gonna take pics of the process but i got carried away and forgot to... Looks pretty good... Will post pics soon
Back to top Go down
theboy
Senior member
avatar

Posts : 678
Join date : 2011-06-05
Age : 28
Location : South Beloit, IL

PostSubject: Re: my past and present builds   Fri Sep 30, 2011 8:27 pm

A+ job on smoothing out that corner. Thats one of the hardest spots the get rite. But you did a great job feathering it all out.
Back to top Go down
lssilvia
Senior member
avatar

Posts : 1322
Join date : 2011-07-23
Age : 36
Location : pleasent prarie

PostSubject: Re: my past and present builds   Fri Sep 30, 2011 8:56 pm

most def cleaning up real nice , LOL i need to get on the ball my dame self and get the body in shape.
Back to top Go down
kouki_chee
Senior member
avatar

Posts : 990
Join date : 2010-09-14
Location : stevens point

PostSubject: Re: my past and present builds   Sat Oct 01, 2011 8:22 am

theboy wrote:
A+ job on smoothing out that corner. Thats one of the hardest spots the get rite. But you did a great job feathering it all out.
thanks... My second time with body filler... Im takinh my time as i want it to look at lease semi clean
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: my past and present builds   

Back to top Go down
 
my past and present builds
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wisconsin240sx :: Builds and Projects-
Jump to: